yazisolda

Kullanımı Kolay Mobil ve Internet Şube Fibabanka

İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık altyapısını VeriPark ile birlikte tasarlayan Fibabanka, bireysel kullanıcı sayısını 2 kat, kurumsal kullanıcı sayısını ise 3,5 kat artırdı. Bu başarıya kullanım kolaylığında çıtayı ciddi oranda yükselterek ulaşan Fibabanka, sürdürülebilir bir başarı için gereken altyapıya da Veribranch platformunu kullanarak sahip oldu. Fibabanka, internet ve mobil ortamlardan en çok yapılan işlemler arasında yer alan "hesaba eft" işlemlerinde de işlem adedi bazında %100 artış sağladı.

Bankacılık alanındaki başarılı geçmişiyle bilinen Fiba Grup, 2010 yılında Fibabanka'yı bünyesine kattı. Türkiye geneline yayılmış 67 şubesiyle kurumsal, ticari, KOBİ, bireysel, tarım ve özel bankacılık alanlarında hizmet veren ve Fiba Grup bünyesine katıldığı günden bu yana 10 kattan fazla büyüme gösterdi. Sürekli gelişen Fibabanka, bugün müşteri ihtiyaçlarını en uygun şekilde tespit ederek, en hızlı şekilde çözme misyonu ile faaliyetlerini sürdürüyor.

FİBABANKA'DA GELECEĞİN BANKACILIĞI VİZYONU

Fibabanka Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, Fibabanka'nın grup bünyesine katıldığı ilk günden bu yana müşteri ihtiyaçlarını doğru anlamaya ve buna uygun en iyi çözümleri hızla hayata geçirmeye yönelik çalışmalarda bulunduklarını belirtiyor. Emre Ergun, ihtiyaçları nasıl konumladıklarını, Fibabanka'nın 'geleceğin bankacılığı' vizyonuna değinerek, şu sözlerle açıklıyor: "İnternet ve mobil bankacılık altyapılarını oluşturmak, 18 şubeli bir banka olarak 2010 yılında Fiba Grup şirketleri arasına katılan Fibabanka'nın öncelikli ihtiyaçları arasındaydı. Fibabanka'nın 2010 yılındaki BT altyapısını sıfır noktasında kabul edersek, bundan sonraki tüm adımlarımızı geleceğin bankacılığı vizyonu çerçevesinde attık."

Geleceğini yenilikçi bir bakış açısıyla tasarlayan genç Fibabanka, bu doğrultuda öncelikle ana bankacılık sistemlerini dönüştürdü ve altyapısını yeniden kurdu. Bu yapı oturduktan sonra mevcut internet bankacılığı altyapısını da yenilemek üzere harekete geçti. Geleceğin bankacılığını hedefleyen Fibabanka, teknoloji iş ortağı olarak da aynı bakış açısına sahip olan VeriPark'ı seçti.

GENÇ BANKA, YENİ NESİL MÜŞTERİ, YENİ NESİL TEKNOLOJİLER

Bugün, Fibabanka'nın 6 değerinden biri "gelişen gençlik" olarak belirlenmiş durumda. Yeni teknolojilere uyum ve yenilikleri hızla kullanabilme, hayatına dahil etme becerileriyle öne çıkan 'gelişen gençlik', Fibabanka'nın insan kaynakları içerisinde de önemli bir yere sahip. Fibabanka'nın yüzde 20'sini genç üniversite mezunları oluşturuyor. Banka, bu genç ekibinin tüm enerjisini ve düşünce biçimini faaliyetlerine entegre etmeyi hedefliyor.

Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, internet bankacılığı yenileme çalışmalarına başlarken, "Farklı ne yapabiliriz ya da yeni nesile nasıl daha iyi hitap edebiliriz" sorusuna cevap aradıklarını söylüyor. Ergun, "Çünkü genç bir marka ile yola çıkmıştık ve genç iş sahiplerine, genç bireylere, genç firmalara, onların beklentileri, yeni teknolojileri kullanmaya yönelik eğilimleri doğrultusunda nasıl daha iyi hizmet veririz diye düşündük" diyor. Fibabanka, ürünlerini, hizmetlerini kurgularken, çözüm üretirken, her zaman bundan on sene sonrasının ihtiyaçlarını sorguluyor.

TÜRKİYE'NİN EN KOLAY KULLANILAN İNTERNET ŞUBESİ

Fibabanka, geleceğin bankacılığını hayata geçirmek ve sürekliliği sağlayabilmek için teknoloji çağını çok yakından takip ediyor. Bu nedenle vizyoner Fibabanka ekibinin, internet ve mobil bankacılık bazında yenilikçi çözümlere hâkim olan VeriPark ekibi ile bir araya gelmesi, proje ön çalışmaları sırasında pek çok yenilikçi fikrin oluşmasını sağlamış. Türkiye'de ilk ve mevcut yapısıyla tek olan "arama" özelliği, bu ön çalışmalar sırasında belirlenmiş.

Fibabanka internet şubesi, "Ne kadar basit o kadar iyi" sözü hiç unutulmadan, hem kullanımı çok kolay hem de tüm ihtiyaçlara cevap verecek şekilde tasarlandı. Bu süreçte, Türkiye'deki kullanıcının yıllardır biriktirdiği deneyim de hiç unutulmadı. Fibabanka Dağıtım Kanalları ATM ve İnternet Bankacılığı Yönetmen Yardımcısı Özlem Kaptanoğlu, internet şubesinin kolay kullanım özellikleri hakkında şu bilgileri veriyor: "Menülerimiz hep alt altadır, yani sayfa sayfa gitmez, alt alta gider. Müşterilerimiz istedikleri anda bir kaç işlem geriye çok çabuk dönebilir. Ayrıca, ikinci bir alternatif olarak da VeriPark'ın bize özel hazırladığı akıllı arama fonksiyonu sayesinde, tüm bankacılık işlemlerini tıpkı arama motorlarını kullanır gibi gerçekleştirebilirler. Çok kişiselleştirilmiş bir akıllı arama söz konusu. Örneğin "EFT" kelimesini girdiğiniz zaman sadece EFT menüsü ile ilgili bilgi verilmiyor. Aynı zamanda müşterinin yaptığı son 10 EFT işlemi ekrana geliyor. En yakın işlemleri, en son işlemleri ve tüm EFT'leri sıralayabiliyoruz. Bunun yanı sıra EFT ile ilgili bir kod girildiği zaman o koda yapılan tüm transferler görülebiliyor. "Ayşe'ye EFT" diye arama yapılabiliyor. Özetle, gerçekten akıllı arama motorlarındaki mantıkla hazırlanmış bir arama fonksiyonu kazandırdık internet şubemize."

FİBABANKA EKİBİ VERİPARK UZMANLIĞINA GÜVENİYOR

İnternet bankacılığı ve mobil bankacılık projelerinden sorumlu Fibabanka ekibi, VeriPark'ın çalışmalarını uzun yıllardır takip ediyor. Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, VeriPark'ı hem geleceğin bankacılığı vizyonlarını rahatlıkla paylaşacak hem de bankacılık sektöründe uzmanlaşmış, hızlı hareket eden, deneyimiyle öne çıkan bir iş ortağı olarak benimsediklerini belirtiyor.

6 AYDA UÇTAN UCA ÇÖZÜM HAYATA GEÇTİ

6 aylık bir yazılım geliştirme süreci ile hayata geçirilen projenin koordinasyonu, Fibabanka internet bankacılığı ekibi tarafından sağlandı. Bu çatı altında, operasyondan, BT'den ve diğer iş kollarından temsilciler seçildi. Yazılım sürecinde Fibabanka BT ekibi ve VeriPark ekibi birlikte hareket ettiler. Geliştirme sürecinin ardından, yine her departmanın katılımıyla bir test ekibi oluşturuldu. Tüm departmanlardan yöneticilerin büyük destek verdiği proje, VeriPark ekibiyle uyumlu bir çalışma sonucunda başarıyla ve istenilen zamanda tamamlandı ve hemen ardından da mobil bankacılık çalışmaları başlatıldı. 2015 yılında da mobil bankacılık hizmete sunuldu.

KOBİLERE ÖZEL YAKLAŞIM

Fibabanka, internet ve mobil bankacılık platformlarında KOBİ'lere özel bir çalışma da gerçekleştirdi. Genel olarak kurumsal ve bireysel ayrımı yapılan internet ve mobil bankacılıkta, Fibabanka bir de KOBİ menüsü kullandı. Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, bunun nedenini şu sözlerle açıklıyor: "KOBİ'nin ihtiyaçları ile kurumsal firmanın ihtiyaçları arasında farklılıklar var. Bu nedenle KOBİ'ler için daha sade, menü ayrıntıları içerisinde kaybolmaya izin vermeyen bir yapı tasarladık. Dinamik olmaya önem veren KOBİ'lerimiz, bu sayede internet ve mobil bankacılık ortamlarımızı da daha hızlı bir şekilde kullanabilir hale geldiler. Dolayısıyla pazardaki internet ve mobil bankacılık platformlarından üç konuda ayrışıyoruz: Akordeon Menüler, Akıllı Arama ve KOBİ ile Kurumsal müşterilerimizin ayrı giriş ve menülerle desteklenmesi." Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, VeriBranch altyapısının esnekliği sayesinde bütün bu olanakları sunabildiklerini vurguluyor ve ekliyor: "Altyapının avantajlarını kullanarak müşterilerimize ayrıcalıklı hizmetler sunabiliyoruz. Örneğin, bugün "direkt bankacılık" yapmak istesek, altyapı sayesinde o segmente özel bir tanımlama yapıp hızla hayata geçirebiliriz."

ÖDÜLLÜ İNTERNET BANKACILIĞI

Fibabanka, yenilikçi internet bankacılığı uygulaması ile Stevie International Business Awards 2014 kapsamında, " En Yenilikçi İnternet Bankacılığı" ödülüne layık görüldü. International Finance Magazine tarafından da Türkiye'de 2014 yılının "En İyi KOBİ İnternet Bankacılığı" seçildi. Genel Müdür Yardımcısı Emre Ergun, "Yine de bizim için ödüllerin en anlamlısı, Fibabanka müşterilerinin çalışanlarımıza doğrudan memnuniyetlerini iletmesi." diyor.

KULLANICI VE İŞLEM SAYILARINDA ARTIŞ

Fibabanka müşterileri bankanın internet ve mobil bankacılığı performansından son derece memnun. Bu memnuniyet, sayılarla da kendisini gösteriyor. Yenilenen internet şubesi ve mobil bankacılık altyapısının ardından, Fibabanka'nın bireysel kullanıcı sayısı 2 kat, kurumsal kullanıcı sayısı ise 3,5 kat arttı. İnternet ve mobil ortamlardan en çok yapılan işlemler arasında yer alan "Hesaba EFT" işlemlerinde ise işlem adedi bazında %100 artış oldu.

CUSTOMER PROFILE
PROJECT IMAGES
    Share This

    Send to Friend

    Sending...

    Posted successful

    Your message could not be forwarded! Please try again later.

    Euro.Message madebycat