ING Bank'ın Yeni İnternet Şubesiyle "İki Adımda Bankacılık" ve "Facebook'a Para Transferi" Gerçek Oldu ING Bank

Türkiye'nin en iddialı bankacılığına imza atan ING Bank, yeni internet şubesi ile dijital bankacılıkta dönüşümü başlatıyor. 'Cihaz Bağımsız" (Responsive Design) olarak tanımlanan platform ile sektöre "her cihaza uyumlu bankacılık" anlayışı geliyor. Dünyanın direkt bankacılık lideri olan ING'nin bilgi birikimi ile yaratılan model ING Grubu'ndaki başka ülkelere de ihraç edilecek

ING Internet şubesi, bilgisayar, tablet, akıllı telefon ayrımını ortadan kaldırmasının yanı sıra tüm işlemleri "iki adım" ile gerçekleştirme imkanı sunuyor. Ayrıca, İnternet Şubesi'nde ING Bank'ta hesabı olmayan Facebook kullanıcılarına para transferi yapılabiliyor.

Türkiye'de ilk defa klavye kısa yolları ile en sık kullanılan işlemlere hızlı erişim sağlayan yeni İnternet Şubesi aynı zamanda TC kimlik numarası ya da kart bilgileri ile internet bankacılığına hızlı giriş imkanı sağlıyor. ING Bank, güçlü analitik altyapısı sayesinde İnternet Şubesi'nde kullanıcılara, daha önceki ziyaretlerine ve mevcut ihtiyaçlarına uygun özel teklifler sunuluyor.

ING Bank Dağıtım Kanalları, CRM ve İş Ortakları Direktörü Alper Gökgöz: "Yarının ING Bank'ı mobil bankacılık ile şekillenecek"

ING Bank Dağıtım Kanalları, CRM ve İş Ortakları Direktörü Alper Gökgöz şöyle diyor: "Bizim için 2013'te 'yeni dönem bankacılığı' daha da önem kazandı. Gelişen teknoloji ve trendlere bakarak önümüzdeki 5-10 yıllık bankacılık haritasını çıkardık. Biz dijitali inovasyonla harmanlayarak yarının ING Bankını inşa ediyoruz. İki yılda altyapımıza çok yatırım yaptık. Bu çerçevede alternatif kanallara, özellikle mobile odaklandık. Öngörüsel analitik en önemli önceliklerimizden bir tanesi. Teknolojinin gelişimiyle birlikte büyük ölçekte verilere ulaşabiliyor ve bunları hızlı şekilde analiz edebiliyoruz. Verileri müşteri yararına kullanarak doğru zamanda doğru kanalla doğru ürünü sunmayı hedefliyor, karar süreçlerimizi daha analitik bir yapıya oturtuyoruz. Nitekim web sitemiz ve İnternet Şubemiz tüm bu çalışmalar paralelinde odağına kolaylık, erişilebilirlik ve hız fonksiyonlarını alarak ilkleri bünyesinde barındıran bir platform halini aldı."

Sadece 1 dakikada EFT

Alper Gökgöz "ING Bank İnternet Şubesi'nin sağladığı kolaylık ve hız ile internetten EFT süresini 1 dakikaya indirdik," diye ekliyor. "ING Mobil'de yapacağımız yeniliklerle önümüzdeki dönemde de müşterilerimizin ihtiyaçlarına, onların beklentilerinin üzerinde karşılık verecek ve yeni jenerasyona uyumlu ürünler geliştirmeyi sürdüreceğiz. Yarının ING'sinde, müşterilerimizle ilgilenme şeklimiz, hizmet sunma tarzımız ve müşteri takibimiz bugünkünden çok daha farklı olacak."

"Facebook kullanıcılarına para transferi yapılacak"

Yeni platformu kurgularken, başta genç nüfus olmak üzere toplumun tüm kesimlerinde kullanımı giderek artan sosyal medya platformlarını da unutmadıklarına değinen Alper Gökgöz, "Türkiye'de ilk kez dijital bankacılıkta Facebook entegrasyonu geliştirerek, ING Bank'ta hesabı olmasa da Facebook kullanıcılarına sadece iki adımla para göndermeyi mümkün hale getirdik" diyor.

"Dijital ekonomiye hazırız"

ING Bank yeni İnternet Şubesinin Türkiye'deki dijital bankacılık tanımlamasını değiştireceğine dikkat çeken Alper Gökgöz, "Ekonomi ve bankacılık sektöründeki ağırlığı giderek artan dijital çağa ve bu çağın yarattığı ekonomiye ING Bank Türkiye olarak hazırız" diyor.

Mobil cihazların penetrasyonunun yükselişi ve verinin herkes tarafından kolaylıkla tüketimi ile birlikte şubesiz bankacılığının geldiği noktanın beklentilerin üzerinde olduğuna vurgu yapan Gökgöz, Türkiye'de mobil penetrasyonda %10'luk bir büyümenin GSYH'da kişi başı 0.6 puanlık bir artış getirdiğine dikkat çekiyor.

"ING Bank Internet Şubesi, şube bankacılığında da yeni bir dönemi başlatıyor"

Alper Gökgözyeni web sitesi ve internet bankacılığının yanı sıra yeni mobil uygulamalarla tamamen dijitale dayalı bir model geliştirdiklerini belirtti. Bankacılıkta konfor, kolaylık ve hızın ING Bank İnternet Şubesi ile yeniden tanımlandığını ifade eden Gökgöz, şube bankacılığı anlayışını da değiştireceklerini söyledi.

"Biz ING Bank olarak mobil bankacılık altyapısını şube bankacılığına taşıyarak bir ilke daha imza atıyor ve böylece yeni bir şube bankacılığı anlayışı geliştiriyoruz. Şubelerimizden de çok yalın, basit ve hızlı bankacılık hizmeti sunacağız. Yeni teknolojiyi kullanarak daha esnek, uygun maliyetli hizmet sunacak ve rekabette de avantajlı konuma geleceğiz."

"Teknoloji yatırımlarımızla mobil kullanan müşteri sayımız yüzde 325 arttı"

Dünyada ve Türkiye'de mobilin internetten daha hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Alper Gökgöz şöyle devam ediyor: "Dünyada her dört cep telefonu sahibinden birisi telefonundan finansal bir işlem gerçekleştiriyor. Türkiye'deki internet penetresyonu yüzde 44, mobil abone sayısı penetrasyonu yüzde 91.1, akıllı telefon penetrasyonu ise yüzde 24 ve bu oran giderek yükseliyor."

"Türkiye'de 2014 yılında akıllı telefon adedinin 44 milyona yükselmesi bekleniyor. Bu artışa paralel olarak, mobil bankacılık kullanımı da yıllar içinde artış gösteriyor. Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre Eylül 2012'den Eylül 2013'e kadar geçen 1 yıllık sürede mobil bankacılık müşteri sayısı %117'lik büyümeyle yaklaşık 2 milyondan yaklaşık 4.5 milyona ulaştı. Mobil platformlardan yapılan para transferleri yine aynı tarihler arasında %163'lük büyüme ile 2.5 milyondan 6.5 milyon adede yükseldi. Fatura, vergi gibi ödemeler %225 ile en yüksek büyümeyi elde ederek yaklaşık 1.3 milyondan 4.3 milyona adede çıktı. Kredi kartı işlemlerindeki artış ise 700 binlerden 2.3 milyonlara doğru %218'lik büyüme gösterdi."

Teknoloji bankacılığının, ING Grubu'nun globalde en güçlü olduğu alan olduğuna da değinen Gökgöz, sözlerine şunları ekliyor: "Global açıdan ciddi bir birikime sahip olduğumuz mobil kanallara ağırlık vererek cihaz ve platform çeşitliliğine yatırım yaptık. Teknolojiye yaptığımız yatırımlarla 2012 yılından beri ING Mobil'i kullanan müşteri sayımızı yüzde 325 oranında artırdık. Yeni İnternet Şubemiz ile birlikte bu iddiamızı bir adım daha ileri taşıyacağız."

"Mobil kullanımına hakim ve fiyata hassas yeni bir müşteri ile karşı karşıyayız"

Alper Gökgöz, yeni dönem bankacılık anlayışlarının çıkış noktasında mobil kullanımının artmasının yanı sıra müşterilerin basitlik ihtiyacı, akıllı telefonların yaygınlaşması ve değişen müşteri profili olduğunu belirtiyor.

Gökgöz, "Y kuşağı X kuşağına göre daha az TV izleyip, daha az radyo dinliyor ve daha az gazete okuyor. Tüm bunlara karşın daha fazla internet kullanıyor. Ülkemizde kişi başına düşen taşınabilir cihaz sayısı ortalaması 5.4. Bu oran ABD, Almanya, Japonya gibi gelişmiş 12 ülkenin ortalaması yüzde 5.2; Hindistan, Endonezya, Arjantin gibi gelişmekte olan 8 ülkenin ortalamasıysa 6.15" diyor. Dijital çağda müşteri profilinin de değiştiğine dikkat çeken Gökgöz, yeni müşteri profilinin, her konuda bilgili, mobil kullanıma öncelik veren, dijital alanda bilgi sahibi ve sosyal mecralarda aktif ve fiyatlara hassas olduğunu vurguluyor.

CUSTOMER PROFILE
PROJECT IMAGES
    Share This

    Send to Friend

    Sending...

    Posted successful

    Your message could not be forwarded! Please try again later.

    Euro.Message madebycat