Dynamics CRM ile doğrudan sigorta satışı ve uzaktan danışmanlık Generali Insurance

Dünyanın önde gelen sigortacılık şirketlerinden biri olan Generali, Türkiye'nin müşteri odaklı yeni sigortacılık döneminde VeriPark ile çalışmaya karar verdi. Özellikle araç sigortası/kasko ve zorunlu trafik sigortası alanlarında internet üzerinden müşterilere ihtiyaca göre özelleştirilmiş teklif sunulmasını içeren projeyle Generali Sigorta, modern dağıtım kanalları üzerinden hedef kitlesine en hızlı, en kolay ve en uygun hizmeti vermeyi hedefliyor.

"Sigortanın kolay hali" sloganıyla marka lansmanını gerçekleştiren Generali, Türkiye'de daha geniş bir kitleyi sigortalı yapmayı planlıyor. Şirket, VeriPark'ın sigortacılık ve finans çözümleri alanındaki deneyimi ile Generali Sigorta'nın vizyoner hizmet anlayışının bir araya getirerek yatırımlarından yüksek geri dönüş aldığı yeni bir dönemi başlatmak istiyor. Çeşitli araştırmaların sonucunda yenilikçi bir projeye start veren Generali, bu projeyle yeni ve modern kanalları üzerinden fiyat verme süresini 1 dakikaya, poliçe kesme süresini 3 dakikaya indirdi. Böylece daha geniş bir müşteri kitlesi sigorta bilgilerine istedikleri yerden, istedikleri zaman erişebilecek… İnternet üzerinden özel araç ve trafik sigortası teklifi verme konusunda en iyi ve en hızlı hizmeti sunmak isteyen Generali Sigorta, VeriPark'ın sigorta sektörüne özel geliştirdiği CRM ve çok kanallı satış çözümleri sayesinde müşteri odaklı yeni sigortacılık döneminin lideri haline geldi.

VeriTouch ve VeriBranch

Microsoft'un Dynamics platformu üzerinde çalışan bir Müşteri İlişkileri Yönetim uygulaması olan VeriTouch, sigorta şirketlerinin farklı platformlara dağılmış verilerini tek bir platformda konsolide ederek sinerji yaratmayı hedefleyen bir çözümdür. Yazılımın gerçek gücü, satış temsilcilerinin müşteri ile ilk temas sırasında oluşturulan 360 Derece Müşteri Görünümü sayesinde tüm gerekli bilgileri görüntüleyerek müşteri için en uygun çözümü önerebilmesinde yatmaktadır. Türkiye'deki en büyük 10 bankanın 7'sinde çevrimiçi işlem merkezi altyapısı olarak da kullanılan çok kanallı bir dağıtım uygulaması olan VeriBranch, VeriTouch çözümüyle oluşturulmuş gerçek zamanlı bir veri bankası sunmasının yanı sıra sigorta şirketlerinin müşterileriyle, şirket çalışanlarıyla ve satış temsilcileriyle iş süreçlerini çok çeşitli platformlar üzerinden yönetebilmesine olanak tanımaktadır. Çözüm sayesinde tek bir kanal için geliştirilen açılış sayfaları ve ana sigortacılık hizmetleri diğer kanallar üzerinden de açılarak işlem yapmak üzere kullanılabilmektedir. Ayrıca yeni işlem seti ekleme ve yeni kanal ekleme maliyetleri de azalmaktadır. Farklı kanallar üzerinden yapılan işlemler tek bir sayfa üzerinden gerçekleştirilebilmekte ve müşterinin yaşam döngüsü boyunca en kapsamlı hizmet sunulabilmektedir.

Generali Sigorta ve VeriPark İşbirliği

Birden fazla safhadan oluşacak şekilde planlanan projenin ilk safhasında doğrudan satış kanalları (çevrimiçi satışlar ve çağrı merkezi üzerinden gelen satış ve talepler) desteklenmektedir. İleri tarihlerde alternatif kanalları ve yeni ürünleri kolay ve hızlı bir biçimde ekleyebilmek için ölçeklenebilir ve tutarlı bir yapı oluşturulmuştur. Böylece Generali piyasanın değişen dinamiğine ve koşullarına ayak uydurarak ek yatırım yapmasına gerek kalmadan yenilikçi vizyonunu sürdürebilecektir. İlk safhada entegre edilen fonksiyonlar arasında satış süreci yönetimi, müşteri analizi, teklif ve müşteri tarihçesi, şikayet yönetimi ve departmanlar arası iş akışı bulunmaktadır. Gerek işlemlerini internet üzerinden geçekleştiren müşteri, gerek çağrı merkezindeki kişisel sigorta danışmanı, müşteri verilerinin toplanması, bilgi doğrulaması, risk değerlendirmesi, teklif hazırlanması gibi işlemlere tek bir ekran aracılığıyla erişebildiği için, zaman alıcı süreçlerin neden olabileceği müşteri kayıpları önlenmiştir. Ayrıca, 8 aşamalı bir teklif süreci ile müşterilerin ihtiyaçlarına en uygun, özelleştirilmiş teklifler sunularak daha yüksek bir geri dönüş oranı elde edilmiştir. Generali'nin web sitesiyle entegre sistem sayesinde, müşteri sistem tarafından hazırlanan teklif formuna kendi bilgilerini girip onay vererek zaman kaybetmeden ödemesini yapabilir ve internet üzerinden poliçe oluşturabilir.

Sigortacılık Sektörü Üzerindeki Etkisi ve Gelecek Vizyonu

Generali Sigorta ile VeriPark arasındaki işbirliği sadece projenin tarafları için değil tüm sigortacılık sektörü için yol gösterici niteliktedir. Gelişmiş teknolojiler sayesinde tüketicilerin daha fazla seçeneğe erişebildiği bugünün dünyasında gerek şirketler arası iletişimin, gerek şirketler arası iş süreçlerinin önemi reddedilemez. Sigorta ürünlerini satın almanın para ve zaman kaybı olarak görülmesi sektördeki tüm oyuncuları etkiler. Bu nedenle Generali Sigorta, müşteri odaklı sigortacılık sistemlerde liderliği üstlenerek sektörün imajını ve gelecekteki verimliliğini bir adım ileriye taşımayı hedeflemektedir.

VeriPark: Değişimin Öncüsü Yenilikler

VeriPark'ın bankacılık ve sigorta alanlarında tüm dünyadan çok sayıda ödül toplayan, 350'yi aşkın danışmanı içeren uzman ekiplerce sürekli geliştirilen ve müşteri ihtiyaçlarına göre uyarlanabilen yazılım uygulamaları, VeriPark müşterilerine gelişmiş çözümler sunar. VeriPark, sunduğu yenilikçi teknolojilerle, değişime sadece ayak uydurmakla kalmayıp değişimin öncüsü olan finans kurumlarının iş ortağı olmaya devam edecektir.

CUSTOMER PROFILE
PROJECT IMAGES
    Share This

    Send to Friend

    Sending...

    Posted successful

    Your message could not be forwarded! Please try again later.

    Euro.Message madebycat