Yeni Entegrasyon Çözümü Akbank

Türkiyenin en büyük özel sektör bankası olan Akbank piyasadaki hızlı büyümeyi avantaja çevirecek bir konumda bulunuyor. Akbank, ana bankacılık faaliyetlerinin yanı sıra çok çeşitli bireysel, ticari, kurumsal ve özel bankacılık hizmetleri, uluslararası ticaret finans hizmetleri ve nakit yönetim hizmetleri sunuyor. Öte yandan bankanın mevcut dosya transfer süreçleri kapsamında her yeni kurumsal müşteri için sisteme yeni bir dosya formatının tanımlanmasının ve dosya alışverişi için kod geliştirilmesinin gerekmesi, geliştirme ekibinin işlerini aksatıyordu. Bu, pek çok kurumsal müşterinin katlanmayı istemeyeceği, zaman alıcı bir işti; bankalarıyla hızılı ve etkili bir biçimde veri alışverişinde bulunmayı umuyorlardı. Dosya transfer formatı hazırlama süreçlerini hızlandırmak ve standartlaştırmak için Microsoft® BizTalk® Server 2004 çözümünü hayata geçirmeye karar veren Akbank, böylelikle bu süreci ortalama 1.5 haftadan birkaç saate indirmeyi başardı. Banka artık kurumsal müşterilerine daha yüksek katma değere sahip bilgiler sunarken, bu avantaj hızla bölgedeki bankalar arasında fark yatan önemli faktörlerden biri olarak öne çıkıyor.

Mevcut Durum

1948 yılında kurulan Akbank, bugün kârlılık ve piyasa değeri açısından Türkiye'nin en büyük özel sektör bankası. Merkezi İstanbul'da bulunan ve 13 bölge müdürlüğü ve 611 şubesiyle müşterilerine hizmet veren Akbank, Türkiye'deki en yaygın hizmet ağlarından birine sahip. Banka, Hollanda'da faaliyetini sürdüren iştiraki Akbank International NV'nin yanı sıra Almanya'da yedi şubeye (Frankfurt, Hannover, Hamburg, Stuttgart, Essen, Munih ve Berlin), Malta'da bir şubeye de sahip.

Akbank bugün nakit yönetimi konusunda 500'ü aşkın büyük şirketle çalışıyor ve "her müşteriye özel çözüm" hedefi doprultusunda bu müşterilerle en az bir sistem bağlantısına sahip. Akbank'ın nakit yönetim ürünleri üç alanda sınıflandırılıyor:

1. Tahsilat Yönetimi: Çek Tahsilatları, Doğrudan Borçlandırma Sistemi, Biz.card (kart tabanlı doğrudan borçlandırma sistemi), Nakit Tahsilatlar, Borç Senedi Tahsilatları, Özel Havale Sistemi, Hizmet Ödemeleri (Elektronik Fatura Oluşturma ve Ödeme hizmetleri), Çek Okuyucuları ve Tarayıcıları, Hızlı Geçiş Sistemi.

2. Ödeme Yönetimi: Tolu Ödemeler, Maaş Ödemeleri, Sürekli Çek Basım Programı;

3. Bilgi Yönetimi: Otomatik muhasebe sistemi entegrasyonları, elektronik ekstreler, SWIFT MT940, çevrimiçi mutabakat.

Türkiye Avrupa Birliğiyle entegrasyona doğru ilerledikçe, piyasalar yeni fırsat haberleriyle çalkalanıyor. Uluslararası bankalar ekonomiye giderek daha dikkatli odaklanırken, kurumsal şirketler piyasada güçlü bir varlık göstermeye çalışıyor. Bu genel olarak ekonomi iyi bir haber olmakla birlikte, Türk bankaları açısından rekabette bir adım öne çıkmak için yeni teknolojilere yatırım yapmaları gerektiğini haber veriyor. Akbank piyasada ayrıcalıklı bir konumda olmakla birlikte, yeni kurumsal müşterileri çekmek için dosya transfer sürecini güncellemesi gerekiyordu. Problem büyük ölçüde dosya transfer yaklaşımının manuel ve her müşteriye özel geliştirme gerektiren yapısından kaynaklanıyordu. Kurumsal müşterilerin bankayla iletişime geçip veri aktarımında bulunabilmesini--örneğin ödeme verilerini veya çek detaylarını gönderebilmesini--sağlamak üzere, bankanın her yeni kurumsal müşterisi için özel bir dosya transfer formatı geliştirmesi gerekiyordu. Bu karmaşık süreç yeni müşterilere daha yüksek maliyetle ve daha çok zaman harcayarak hizmet verilmesine neden oluyordu. Akbank'ın teknoloji iş ortağı VeriPark'ın Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yoğurtçu, şöyle açıklıyor: "Kurumsal müşterilerle entegrasyon elle yazılmış programlarla sağlanıyordu. Bu süreç, dosyaların FTP sunucularından çekilmesi gibi manuel operasyonlar içeriyordu. Bu nedenle yeni dosya türlerini uygulamaya geçirmek uzun uzun kodlama yapılmasını gerektiriyordu ve hatalara açık bir süreçti." Akbank'ın Nakit Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Cüneyt Dirican şunları ekliyor: "Türkiye çapında 600'den fazla şubesi olan Akbank, nakit yönetimi alanında öncü bir role sahip. Nakit yönetim grubumuzun vizyonu, Türkiye'Nnin ilk nakit yönetim bankası olmak. Bu nedenle hedeflerimizi gerçekleştirmek için birinci sınıf bir teknolojiye sahip olmamız gerekiyordu."

Ayrıca, otomasyon eksikliği nedeniyle banka ile kurumsal müşteriler arasındaki iletişim aksıyordu ve zamanlamanın önem taşıdığı bilgiler sık sık ihtiyaç duyuldukları andan saatler sonra teslim edilebiliyordu. Çok sayıda kurumsal şirketin piyasadaki gelişmelere odaklandığı ve çok sayıda rakibin mevcut oyuncuların yerini almaya çalıştığı bir dönemde Akbank'ın piyasadaki liderliğini sürdürebilmesi için dosya transfer sistemini güncellemesi gerekiyordu.

Çözüm

İş çözümleri sağlayıcısı VeriPark'a danışan Akbank, bir seçim sürecinin ardından dosya transferi format prosedürünü hızlandırmak ve standart hale getirmek içinMicrosoft® BizTalk® Server 2004'ü seçti. Java tabanlı bir çözümü de değerlendiren banka, böyle bir çözümün maliyetli olacağı ve daha karmaşık bir kurulum süreci gerektireceği sonucuna vardı.

Ayrıca banka, çözüm sağlayıcısının Java çözümünü desteklemek için yeterli kaynağa sahip olduğu görüşünde değildi. ABD'den özel bir ekibin getirilmesi önerilmişti ve bu da projenin maliyetini ve tamamlanma süresini artıracaktı.

Buna karşılık BizTalk Server 2004'ün son derece kolay bir biçimde uygulamaya geçirildi. Özgür Yoğurtçu şöyle diyor: "Proje, sekiz kişilik bir ekiple sadece dört ay sürdü. BizTalk Server 2004'ün kullanılmadığı benzer projelerin tamamlanması altı ayı buluyor." Akbank'ta başarıyla hayata geçirilen BizTalk Server 2004 sayesinde kurumsal müşteriler bankayla gerçek zamanlı iletişim kurabiliyor. Böylece, örneğin likidite durumunu daha iyi yönetebilen veya beklenmedik durumlara daha hızlı cevap verebilen banka müşterileri önemli tasarruflar sağlayabiliyor. Kaydedilen iyileşmeye bir örnek vermek isteyen Akbank yetkilileri, yeni sistemde 20,000 havale işlemini onaylarıyla birlikte sadece 20 dakika içinde tamamladıklarını aktarıyor. Bu iyileşme, Akbank'ın müşterileriyle ilişkilerinin gelişmesini ve yeni müşteri kazanma ve mevcut müşterilerini elde tutma oranlarının artmasını sağlıyor.

Faydalar

Birkaç Haftadan Birkaç Saate İnen FTP Süreci

BizTalk Server 2004 sayesinde Akbank, yeni kurumsal müşterileriyle dosya transfer süreçlerini çok daha kısa sürede oluşturabiliyor. Proje öncesinde yoğun çalışma gerektiren, manuel süreçlerin tamamlanması bir buçuk haftayı bulurken BizTalk Server 2004'ün standart hale getirdiği iş süreci sayesinde bu süre sadece birkaç saate indi.

Personel Daha Kârlı Alanlara Yönlendirilebiliyor

Çözümün otomatik süreçlerle ilerlemesi, tüm yeni müşteri dosya transfer formatlarının yönetiminin sadece iki personelle yönetilebilmesini sağladı. Proje öncesinde her yeni format için ayrı bir personel görevlendirilmesi gerekiyordu ve bu durum, uzman personelin dikkatini daha kârlı operasyonlara yöneltmek yerine haftalarca bu işle meşgul olmasına yol açıyordu.

Sağlıklı Çalışan İletişim Kanallarıyla Artan Müşteri Memnuniyeti

Yeni çözüm bankanın kurumsal müşterilerle iletişimini hissedilir ölçüde iyileştirdi. Eskiden kurumsal müşteriler, örneğin ödemeler konusunda bir bilgi talebinde bulunduğunda, banka personelinin o bilgiyi manuel olarak bulup doğrulaması gerekiyordu. Tüm bir günü kapsayan bu süreç, sermayelerini mümkün olduğunca gerçek zamanlı yönetmeye çalışan kurumsal şirketler için kabul edilemez bir şeydi. BizTalk Server 2004 hayata geçirildiğinde bilgi istekleri bir saatten kısa sürede cevaplanabilir hale geldi.

Daha Kapsamlı Bir Müşteri Hizmetleri

Bankanın iletişim kanallarının otomatik süreçlerle yönetiliyor olması sayesinde Akbank artık kurumsal müşterilerine daha yüksek kalitede bilgi sunabiliyor. Örneğin gerek ödemelerin takip ve teyid sürecinin, gerek mutabakat sürecinin her adımında düzenli olarak teyid yapılabiliyor. Oluşabilecek herhangi bir hata anında tespit edilip çözümlenebildiği için iş birikmesi oluşmuyor ve bu durum gerek bankaya gerek müşterilerine önemli maliyet ve zaman tasarrufları sağlıyor.

Daha İyi bir Güvenlik

BizTalk Server 2004 devreye alınmadan önce, her yeni müşteri için özel kodlama yapılması gerekiyordu. Bu durum, güvenliğin standartlaşmış bir yaklaşımla yönetilmesini önlüyordu. Güvenliği ana bileşenlerinden biri olarak öne çıkaran BizTalk Server 2004 sayesinde her yeni dosya transfer uygulaması BizTalk'un alanının en iyisi güvenlik özelliklerinden yararlanabiliyor.

Gelecekteki Entegrasyon Çalışmaları İçin Güçlü Altyapı

BizTalk Server 2004 uygulaması bankanın hayata geçirdiği ilk büyük Microsoft projesiydi. Ancak kurulumun hızından, başarısından ve özellikle de alınan sonuçlardan etkilenen banka, diğer Microsoft çözümlerini de hayata geçirmeyi planlarken, BizTalk Server 2004 sayesinde entegrasyonun bir problem olmayacağını biliyor.

Microsoft Windows Server System

Kapsamlı, bütünleşik ve diğer sistemlerle uyumlu şekilde çalışan bir sunucu altyapısı olan Microsoft Windows Server System™, çevik iş çözümlerinin daha kolay şekilde, daha düşük maliyetlerle geliştirilmesini, kurulmasını, entegre edilmesini ve işletilmesini sağlar. Windows Server System, müşterilerin BT varlıklarını stratejik şekilde kullanmasını sağlayarak işlerinde katma değer oluşturmalarına yardım eder. Windows Server işletim sistemi temeli üzerinde yükselen Windows Server System, veri yönetimi ve analiz, kurumsal entegrasyon, müşteri, iş ortağı ve çalışan portalleri, iş süreçleri otomasyonu, iletişim ve birlikte çalışma, ve güvenlik, kurulum ve sistem yönetimi gibi çekirdek BT operasyonları için güvenilir bir altyapı sunar.

CUSTOMER PROFILE
INFRASTRUCTURE

BizTalk Server

VERIPARK PRODUCTS

VeriCash

PROJECT IMAGES
    Share This

    Send to Friend

    Sending...

    Posted successful

    Your message could not be forwarded! Please try again later.

    Euro.Message madebycat